Tactics

Waypoint tactics

Waypoint uzel v pathfindingu s přidanou taktickou hodnotou.

What is the tactical location?

Waypointy pro taktické situace jako jsou úkryty a pasti.

Discuss primitive and compound tactics.
  • Primitive properties — krytost, stín, expozice.

  • Compound tactics — sniper location = cover AND good visibility.

How fuzzy logic is used in continuous tactics?

Taktické vlastnosti jsou spojité, takže se na to fuzzy logika dobře hodí. Nicméně, znamená to vyšší nároky na paměť.

Why is it important to consider the context-sensitivity of tactical locations?

Sniper je k ničemu, když se nepřítel plíží výhradně kanály.

What is the difference between precomputation and raycasting while implementing context-sensitivity?
  • Precomputation — předpočítáš si třeba, z jakých směrů je úkryt užitečný. Rychlé (za běhu hry).

  • Raycasting — drahé, děje se za runtimeu hry.

Discuss the importance of particular extensions of tactical locations.
  1. Jednoduché taktické označení.

  2. Context sensitivity.

  3. Spojité taktické hodnoty.

  4. Compound tactics (fuzzy logika).

Why is the simple tactical movement weak?

Používá se decision tree. Postva jen hledá taktický waypoint, až ho potřebuje (protože jí došly náboje). Vůbec nezohledňuje taktické informace při rozhodování. Ten úkryt ani nemusí být dostupný!

Can you show an example of how tactical information can be included in the decision making process?

Viz slide 278.

How can be tactical properties of a waypoint defined?
  • Manuálně.

  • Automaticky — uložené v prefabu, předpočítané.

How can be cover points computed?

Střílej (a nebo raycastuj) na bod z mnoha úhlů, výšek postavy, pozic nepřátel. Počítej kolik útoků bylo úspěšných.

How can be visibility points and shadow points computed?
  • Visibility points — závisí na průměrné délce paprsku vystřeleného z lokace.

  • Shadow points — bere se světlo z levelu.

How can be waypoints generated automatically?
  1. Pozorováním lidských hráčů.

  2. Zkoušel všechny body, vyřazuj, kodenzuj.

Tactical analyses, tactical pathfinding, coordinated action.

  1. ???