Tactics
Waypoint tactics
Waypoint uzel v pathfindingu s přidanou taktickou hodnotou.
- What is the tactical location?
-
Waypointy pro taktické situace jako jsou úkryty a pasti.
- Discuss primitive and compound tactics.
-
-
Primitive properties — krytost, stín, expozice.
-
Compound tactics — sniper location = cover AND good visibility.
-
- How fuzzy logic is used in continuous tactics?
-
Taktické vlastnosti jsou spojité, takže se na to fuzzy logika dobře hodí. Nicméně, znamená to vyšší nároky na paměť.
- Why is it important to consider the context-sensitivity of tactical locations?
-
Sniper je k ničemu, když se nepřítel plíží výhradně kanály.
- What is the difference between precomputation and raycasting while implementing context-sensitivity?
-
-
Precomputation — předpočítáš si třeba, z jakých směrů je úkryt užitečný. Rychlé (za běhu hry).
-
Raycasting — drahé, děje se za runtimeu hry.
-
- Discuss the importance of particular extensions of tactical locations.
-
-
Jednoduché taktické označení.
-
Context sensitivity.
-
Spojité taktické hodnoty.
-
Compound tactics (fuzzy logika).
-
- Why is the simple tactical movement weak?
-
Používá se decision tree. Postva jen hledá taktický waypoint, až ho potřebuje (protože jí došly náboje). Vůbec nezohledňuje taktické informace při rozhodování. Ten úkryt ani nemusí být dostupný!
- Can you show an example of how tactical information can be included in the decision making process?
-
Viz slide 278.
- How can be tactical properties of a waypoint defined?
-
-
Manuálně.
-
Automaticky — uložené v prefabu, předpočítané.
-
- How can be cover points computed?
-
Střílej (a nebo raycastuj) na bod z mnoha úhlů, výšek postavy, pozic nepřátel. Počítej kolik útoků bylo úspěšných.
- How can be visibility points and shadow points computed?
-
-
Visibility points — závisí na průměrné délce paprsku vystřeleného z lokace.
-
Shadow points — bere se světlo z levelu.
-
- How can be waypoints generated automatically?
-
-
Pozorováním lidských hráčů.
-
Zkoušel všechny body, vyřazuj, kodenzuj.
-
Tactical analyses, tactical pathfinding, coordinated action.
-
???