Introduction and history
- What is the Turing test? How would you define artificial intelligence?
-
-
Turing test — test schopnosti stroje chovat se jako člověk.
-
Artificial intelligence — něco, co není člověk, ale dokáže to plnit úkoly jako zvířata a lidi.
-
- What is the difference between academic AI and game AI? What type of questions were studied by them?
-
Akademická AI se snaží být optimální a nezáleží jí až tak moc na HW, zatímco herní AI se snaží zabavit hráče na běžně dostupném HW.
- Discuss early days of AI.
-
-
AI před počítači: Co jsou hergot myšlenky? Jak můžeme dát šutrům vědomí?
-
První počítače: Simulace válek, prolamování šifer.
-
- What were the achievements of AI from 1950 till 1985?
-
-
Symbolic artificial intelligence — reprezentuje svět pomocí symbolů, pak s nimi manipuluje a tím "myslí".
-
Expert systems — symbolický přístup, kdy má AI velkou databázi vědomostí, ze které pomocí pravidel vyvozuje nové závěry.
-
- Discuss important ideas of AI since 1986.
-
-
Díky backpropagation se začaly znovu rozvíjet neuronky.
-
Bayesian Neural Network — učí se pravděpodobnosti jevů na základě trénovacích dat.
-
Convolutional Neural Network — neuronky na obrázcích.
-
- What ideas are behind AI in the Pac-Man game?
-
-
State machine.
-
Různí duchové, různý cíl pronásledování.
-
Náhoda na křižovatkách.
-
Víc důchů dává iluzi složitosti.
-
- What kind of AI features were explored in particular games over the years?
-
-
1979: Pac-Man ←
state machine
-
1994: Warcraft ←
pathfinding
-
1997: Goldeneye 007 ←
sense simulation system
-
1998: Warhammer: Dark Omen ←
emotional models of soldiers
,robust formation motion
-
1998: Half-Life ←
AI characters collaborate with the player
-
1997-2001: Creatures ←
simulated hormone system and NN-based brain
-
2001: Halo ←
decision trees
-
2005: F.E.A.R. ←
goal-oriented action planning
-
- Give examples of the simple things that can look good.
-
Pac-Man a semi-náhodná rozhodnutí duchů na křižovatkách.
- Give examples of the complex things looking bad.
-
Black and White — hráči omylem naučili NN špatné návyky.
- Why the perception window is important?
-
Hráči obvykle potkávají AI jen chvilkově, což nemusí být dost na to, aby pochopili, jak funguje.
- What is important to create an illusion of intelligence?
-
Že hráč věří, že ta která postava je inteligentní. Takže vizuály, zvuky a animace jsou klíčové.
- What kinds of AI can be in games?
-
Hacky, heuristiky a algoritmy. Pravděpodobně všechny dohromady.
Pathfinding, steering behaviours, state machines, behaviour trees, PRNG, sensorové systémy, machine learning, atd.
- Discuss the AI model.
-
-
World interface — něco, co AI říká, co v tom světě je.
-
Animace a fyzika — vnější projevy AI na obrazovce.
-
Execution management — co dělá AI v runtime.
-
Decision making a movement — každé AI za sebe.
-
Strategie — interakce více AI jako skupiny.
-
-
- What type of AI is represented by movement?
-
Taková, která nemá ranged zbraně a vrhá se na hráče. Taková, která se potřebuje vyhýbat překážkám.
- What is decision making in games? Do you know some examples?
-
Když se AI může rozhodovat mezi více chováními. Třeba kráva se může pást nebo se posunout o půl metru a pást se tam.
- What is the role of strategy in games? Do you know some examples?
-
Ve skupině charakterů se sice každý rozhoduje za sebe, ale s nějakým společným cílem.