2D Images
Sampling & reconstruction
- Sampling
-
Zobrazení ze souvislé funkce na diskrétní funkci.
- Quantization
-
Zobrazení ze souvislé proměnné na diskrétní proměnnou.
- Reconstruction
-
Rekonstrukce (skoro) původního souvislého signálu z diskrétních samplů.
- Reconstruction filter
-
Funkce (resp. elektronické zařízení) omezující frekvence signálu ve snaze zabránit aliasingu.
Ideálním filtrem by ve frekvenční doméně byl box filter. Jeho inverze je .
Pro filtr analyticky:
Prakticky, ale aproximujeme integrál samply:
- Aliasing
-
Artefakty způsobené rekonstrukcí signálu. Mohou být spatial, způsobené samplováním v prostoru, nebo temporal, způsobené samplováním v čase.
-
Shimmering (buzzing, flickering) — rapidní změna barvy pixelu způsobená samplovaním textury na velice malé ploše, nebo velice malými trojúhelníky.
-
Stairstepping (the jaggies) — zubaté lajny; je to obzvlášť otravné u skoro vertikálních nebo horizontálních čar.
-
Moiré patterns — soustředné křivky vzniknuvší samplováním pravidelných vzorů v pravidelné mřížce.
-
Strobing — nesprávný pohyb rychle se pohybujících objektů způsobený samplování s nízkou frekvencí.
-
- Antialiasing
-
-
Pre-filtering — odhození vysokých frekvencí low-pass filtrem (třeba gaussian) před samplováním.
-
Post-filtering — odhození vysokých frekvencí low-pass filtrem po (super)samplování.
-
Supersampling — více samplů sebraných uniformě, což zvyšuje Nyquistovu frekvenci.
-
Weighted supersampling — dáváme větší důraz na prostřední pixely.
-
Jittered supersampling — samply nejsou úplně uniformní, ale v nepravidelném vzoru, který ale může být shodný pro každý pixel.
-
-
Stochastic distribution — více samplů s náhodnou distribucí; kombinuje se se super-samplingem.
-
Adaptive sampling — začneme s malým množstvím samplů, analyzujeme jejich distribuci, pokud mají vysokou odchylku, seberem samplů víc.
-
Adaptive refinement — jak weighted supersampling ale váhy se mění na základě lokální důležitosti pixelů (salience).
-
Refinement criteria — rozdíly v intenzitě pixelů, počet viditelných objektů, trees of computation (???)
-
-
Alpha-blending — levný, fake antialiasing.
-
- Fourierova transformace
-
Převádí funkci z prostorové domény na funkci do frekvenční domény:
- Konvoluce
-
Operátor:
Věta o konvoluci:
Věta o symmetrii:
Textures
- Texture
-
A property of a given area. Can be
- Blinn-Phong model
-
- Texture mapping
-
-
2D texture space
--parametrization-->
3D object space -
3D object space
--model transform-->
3D world space -
3D world space
--viewing transform-->
3D camera space -
3D camera space
--projection-->
2D image space (screen)
-
- Texture interpolation
-
-
Bilinear:
-
Polynomial
-
Cubic B-spline
-
- Mip-map filtering
-
Máš vícero rozlišení, mezi kterýma interpoluješ v závislosti na vzdálenosti od objektu.
- Summed-area table
-
Obsah všeho pod a vlevo od buňky. Na box filtering (průměr).
- Elliptical weighted average (EWA)
-
???
- Two-part texture mapping
-
Intermediate surface.
Reflection mapping.
Bump mapping.
3D textures.
Noise-based textures.
Light maps.
Modulation textures.
Displacement mapping.
Complex surfaces.
Image matting
- Matting
-
Popředí je extrahováno z obrazu nebo sekvence obrazů.
- Keying
-
Oddělování popředí od pozadí.
- Luma keying
-
Keying podle luminance.
- Choma keying
-
Keying podle barvy.
- Difference keying
-
Obecnější chroma keying. Srovnává barvu popředí a pozadí.
Raster images
- Warping
-
Deformace podle nějaké mřížky nebo jiné pomůcky.
- Morphing
-
Hledání průměru obrázků.
Image warping with a triangular mesh.
Image warping with a spline network.
Image warping using feature pairs.
Compositing images for metamorphosis, interpolation and warps.