2D Images

Sampling & reconstruction

Sampling

Zobrazení ze souvislé funkce na diskrétní funkci.

Quantization

Zobrazení ze souvislé proměnné na diskrétní proměnnou.

Reconstruction

Rekonstrukce (skoro) původního souvislého signálu z diskrétních samplů.

Reconstruction filter

Funkce (resp. elektronické zařízení) omezující frekvence signálu ve snaze zabránit aliasingu.

Ideálním filtrem by ve frekvenční doméně byl box filter. Jeho inverze je .

Pro filtr analyticky:

Prakticky, ale aproximujeme integrál samply:

Aliasing

Artefakty způsobené rekonstrukcí signálu. Mohou být spatial, způsobené samplováním v prostoru, nebo temporal, způsobené samplováním v čase.

  • Shimmering (buzzing, flickering) — rapidní změna barvy pixelu způsobená samplovaním textury na velice malé ploše, nebo velice malými trojúhelníky.

  • Stairstepping (the jaggies) — zubaté lajny; je to obzvlášť otravné u skoro vertikálních nebo horizontálních čar.

  • Moiré patterns — soustředné křivky vzniknuvší samplováním pravidelných vzorů v pravidelné mřížce.

  • Strobing — nesprávný pohyb rychle se pohybujících objektů způsobený samplování s nízkou frekvencí.

Antialiasing
  • Pre-filtering — odhození vysokých frekvencí low-pass filtrem (třeba gaussian) před samplováním.

  • Post-filtering — odhození vysokých frekvencí low-pass filtrem po (super)samplování.

  • Supersampling — více samplů sebraných uniformě, což zvyšuje Nyquistovu frekvenci.

    • Weighted supersampling — dáváme větší důraz na prostřední pixely.

    • Jittered supersampling — samply nejsou úplně uniformní, ale v nepravidelném vzoru, který ale může být shodný pro každý pixel.

  • Stochastic distribution — více samplů s náhodnou distribucí; kombinuje se se super-samplingem.

  • Adaptive sampling — začneme s malým množstvím samplů, analyzujeme jejich distribuci, pokud mají vysokou odchylku, seberem samplů víc.

  • Adaptive refinement — jak weighted supersampling ale váhy se mění na základě lokální důležitosti pixelů (salience).

    • Refinement criteria — rozdíly v intenzitě pixelů, počet viditelných objektů, trees of computation (???)

  • Alpha-blending — levný, fake antialiasing.

Fourierova transformace

Převádí funkci z prostorové domény na funkci do frekvenční domény:

Konvoluce

Operátor:

Věta o konvoluci:

Věta o symmetrii:

Textures

Texture

A property of a given area. Can be

Blinn-Phong model
Texture mapping
  • 2D texture space --parametrization--> 3D object space

  • 3D object space --model transform--> 3D world space

  • 3D world space --viewing transform--> 3D camera space

  • 3D camera space --projection--> 2D image space (screen)

Texture interpolation
  • Bilinear:

  • Polynomial

  • Cubic B-spline

Mip-map filtering

Máš vícero rozlišení, mezi kterýma interpoluješ v závislosti na vzdálenosti od objektu.

Summed-area table

Obsah všeho pod a vlevo od buňky. Na box filtering (průměr).

Elliptical weighted average (EWA)

???

Two-part texture mapping

Intermediate surface.

Reflection mapping.

Bump mapping.

3D textures.

Noise-based textures.

Light maps.

Modulation textures.

Displacement mapping.

Complex surfaces.

Image matting

Matting

Popředí je extrahováno z obrazu nebo sekvence obrazů.

Keying

Oddělování popředí od pozadí.

Luma keying

Keying podle luminance.

Choma keying

Keying podle barvy.

Difference keying

Obecnější chroma keying. Srovnává barvu popředí a pozadí.

Raster images

Warping

Deformace podle nějaké mřížky nebo jiné pomůcky.

Morphing

Hledání průměru obrázků.

Image warping with a triangular mesh.

Image warping with a spline network.

Image warping using feature pairs.

Compositing images for metamorphosis, interpolation and warps.